استان بریتیش کلمبیا 160 کاندیدای PNP(کاندیدای استانی) را به کانادا دعوت کرد


استان بریتیش کلمبیا در قرعه کشی 22 فوریه برای 160 کاندیدای PNP(کاندیدای استانی) دعوتنامه صادر کرده است. همچنین از ابتدای سال، از بیش از 1,300 مهاجر برای اقدام به کاندیدای استانی دعوت کرده است.

این استان دو قرعه کشی استانی برگزار کرد و کاندیداها را از طریق دو برنامه Skilled Immigration و  Express Entry BC انتخاب کرد. دعوتنامه های صادر شده برای گروه های Skilled Worker، International Graduates و  Entry Level and Semi Skilled بوده است.

اکثر دعوتنامه ها یعنی حدود 145 تا از آنها از طریق قرعه کشی عمومی ارسال شده اند. کاندیداهایی که این دعوتنامه ها را دریافت می کنند دارای حداقل نمره 77 تا 125 می باشند. البته با توجه به برنامه ای که برای آن واجد شرایط شده اند.

گروه های شغلی مورد هدف

در قرعه کشی دیگری، گروهی از کاندیداها را مورد هدف قرار داده اند که  شغل آن ها زیرمجموعه ناک 0621(مدیر عمده و خرده فروشی) یا ناک 0631(مدیر رستوران و خدمات غذایی)  بوده است. تعداد 15 کاندیدا با حداقل نمره 125 از این گروه انتخاب شدند.

به مدت یکسال است که استان بریتیش کلمبیا دو مرتبه در ماه در قرعه کشی های جداگانه این دو گروه شغلی را هدف قرار داده است. این قرعه کشی های جداگانه به دلیل تعداد زیاد کاندیداهای است که در این گروه های شغلی تحت عنوان Skills Immigration Registration System (SIRS) درخواست ارسال کرده اند.

برنامه کاندیدای استانی در بریتیش کلمبیا(BC PNP)

برنامه کاندیدای استانی بریتیش کلمبیا قصد دارد نیروی کاری مورد نیاز کشور را که قصد اقامت دائم در کانادا را دارند، از خارج از کشور جذب کند. این استان دو برنامه اصلی مهاجرتی دارد، Skill Immigration و Express Entry که هر دوی آن ها تحت B.C.’s Skills Immigration Registration System (SIRS) مدیریت می شوند. جهت اقدام برای این برنامه، باید ابتدا یک حساب کاربری ثبت کنید. سپس بر اساس یک سری از فاکتورها از جمله تحصیلات، تجربه کاری و مهارت در زبان یک نمره به شما اختصاص داده می شود.

برنامه استانی بریتیش کلمبیا و ویزای کاری ونکوور

کاندیداهایی که بالاترین امتیاز را کسب کرده اند به اقدام برای کاندیدای استانی و سپس اقامت دائم دعوت می شوند و در قرعه کشی استانی بعدی شرکت داده می شوند. کاندیداها از زمانیکه دعوتنامه دریافت می کنند 30 روز زمان دارند تا درخواست کامل خود را از طریق سامانه آنلاین BC PNP ارسال کنند.

بعد از ثبت درخواست، استان نظر خود را در مدت زمان دو الی سه ماه به کاندیدا اعلام می کند. اگر کاندیدا موفق به کسب این نامزدی شود، می تواند به سازمان IRCC برای اقامت دائم تحت عنوان کاندیدای استانی درخواست خود را ارسال کند. کاندیداها حداکثر شش ماه فرصت دارند تا بعد از کسب عنوان نامزدی استانی، اقدامات لازم را انجام دهند. همچنین 600 امتیاز دیگر به امتیاز CRS آن ها اضافه میشود که نتیجه آن دریافت Invitation to Apply (ITA) خواهد بود.