هزینه زندگی در تورنتو چقدر است؟


 

هزینه زندگی در تورنتو چقدر است؟ این سوالی است که هر مهاجری قبل از شروع به اقدام برای مهاجرت باید درباره شهر مورد نظر از خود بپرسد. داشتن تصویری واضح و شفاف از هزینه های زندگی در یک شهر می تواند این امکان را به ما بدهد تا با مقایسه هزینه ها و میزان درآمد، توانایی زندگی در آن شهر را ارزیابی کنیم.

در این مقاله هزینه های زندگی در شهر تورنتو در جنبه های مختلف توضیح داده شده است.

هزینه خانه(1000$ – 2700$ در ماه)

قیمت خانه با توجه به مکان و نوع خانه تفاوت پیدا می کند. البته قیمت ها به امکانات رفاهی و تجهیزات داخل آن نیز بستگی دارد.  امکاناتی از جمله  داشتن واحد خصوصی، واحدهایی با ظرف شویی و یا لباسشویی، نزدیک بودن به حمل و نقل عمومی، داشتن باشگاه بدنسازی و یا استخر. برای هزینه کمتر، شریک شدن خانه راه حل خیلی مفیدی می تواند باشد.

هزینه برق(50$ در ماه)

حداقل هزینه برق حدودا 50 دلار در ماه است و می تواند با افزایش مصرف، این مبلغ نیز بیشتر شود. وسایلی مانند ماشین ظرفشویی و یا لباسشویی، دستگاه تصفیه کننده هوا و وسایل گرمایشی برقی همگی در افزایش مصرف برق بسیار تاثیر گذارند.

معمولا بقیه هزینه ها مانند آب و گاز، روی اجاره خانه حساب می شوند.

هزینه اینترنت(50$ – 100$ در ماه)

هزینه ماهیانه اینترنت بصورت میانگین 50 الی 100 دلار در ماه است ولی شرکت های اینترنتی معمولا برای دانشجوها تخفیف های خوبی درنظر می گیرند. پس حتما در این باره پرس و جو کنید.

هزینه تلفن(40$ – 100$ در ماه)

هزینه تلفن بصورت خیره کننده ای گران است ولی در منطقه GTA(شهر تورنتو و مناطق اطراف) چند شرکت سرویس دهنده موبایل با قیمت مناسب تری سرویس دهی می کنند.

هزینه بیمه مستاجر(15$ – 30$ در ماه)

بیمه مستاجر از اهمیت زیادی برخوردار است. این هزینه بابت آسیب رسیدن به خانه و یا صدمه دیدن یک شخص در خانه شما است که بیمه خسارت آن را می پردازد. همچنین اگر وسایل خانه شما دزیده و یا گم شود، و یا حتی آسیب ببیند هزینه آن از طرف بیمه جبران می شود. درصورتیکه تعمیر خانه باعث نقل مکان موقتی شما شود، بیمه هزینه جابجایی شما را پرداخت می کند.

هزینه غذا و خواروبار(40$ – 100$ در ماه)

هزینه غذا می تواند برای هر شخص متفاوت باشد. در هر محله ای تعداد زیادی سوپرمارکت و اغذیه فروشی وجود دارد که قیمت آن ها نیز می تواند به میزان کمی تفاوت داشته باشد.

هزینه حمل و نقل(0$ – 129$ در ماه)

اگر تمام مقاصد شما نزدیک به محل زندگیتان باشد پس هزینه رفت و آمد می تواند صفر باشد. اگر به عنوان یک دانشجو، فاصله زیادی بین دانشگاه و خانه شما باشد پس احتمالا پول زیادی بابت اجاره ذخیره کرده اید ولی هزینه رفت و آمد نیز بالاتر می رود. سیستم TTC تورنتو که شامل اتوبوس، مترو و تاکسی می شود دو نوع بلیط مختلف دارند. یکی برای هر بار استفاده از وسایل نقلیه، و دیگری بصورت ماهانه شارژ می شود و بدون محدودیت استفاده است که می توان با توجه به میزان مصرف هر کدام را انتخاب کنید.

اگر قصد خرید ماشین شخصی را دارید، باید در نظر داشته باشید که هزینه بنزین، تعمیر و پارکینگ، خیلی بیشتر از هزینه حمل و نقل عمومی خواهد بود.

هزینه لباس و کفش(25$ در ماه)

شما لزوما هر ماه به خرید نیاز ندارید ولی بهتر است ماهیانه مقداری پول کنار بگذارید تا در مواقع و مناسبت های مختلف پول کافی برای خرید پوشاک داشته باشید.

از آنجاییکه هوای تورنتو حداکثر تا 30 درجه سانتیگراد بالا می رود و در زمستان تا -25 درجه می تواند کاهش پیدا کند پس خرید لباس های گرم و زمستانه بسیار ضروری خواهد بود که قیمت نسبتا بالایی هم دارند.

هزینه سرگرمی و غیره(150$ در ماه)

این هزینه ها شامل رستوران، غذای بیرون بر، سرگرمی، فعالیت های اجتماعی، سینما و همه فعالیت هایی است که خارج از دسته بندی های دیگر قرار می گیرد. همچنین بدلیل اینکه این نوع هزینه ها می توانند با توجه به سلیقه شما کم یا زیاد باشند، باید بودجه خود را با این هزینه ها تطبیق دهید.

هزینه کتاب و موارد مربوطه(500$ در هر ترم)

این هزینه ها بیشتر متوجه دانشجوها می باشد و هر ترم علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه کتاب، لوازم التحریر، تجهیزات آزمایشگاهی و لوام دیجیتالی نیز به لیست مخارج اضافه می شود.

هزینه موارد اضطراری(500$ در ماه)

بهتر است که هر ماه مقداری پول برای مواقع اورژانسی کنار بگذارید تا در مواردی مانند نیاز به عمل جراحی، سفر پیش بینی نشده و یا خرید ضروری، بتوانید از این بودجه استفاده کنید.