سوالات متداول: سفر توریستی به کانادا در سال 2021

travel to Canada

کانادا پس از 17 ماه در حال بازگشایی مرزهایش به روی توریست ها است.

از اوایل ماه جولای، بازگشایی تدریجی مرزهای کانادا با افرادی که واکسن خود را به طور کامل دریافت کرده اند و شامل محدودیت های سفر نمی شدند آغاز شد. در 19 جولای، سازمان بهداشت کانادا اعلام کرد که از 9 آگوست، از میزان این محدودیت ها کاسته خواهد شد.

از چه تاریخی می توان به کانادا سفر کرد؟

پیش بینی می شود که تا 7 سپتامبر مرزهای کانادا به طور کامل به روی افرادی واکسینه شده از تمامی کشورها باز شود. اما با در نظر داشتن ماهیت پاندمی، امکان تغییر تمامی این قوانین وجود خواهد داشت. دولت همواره در حال بررسی وضعیت ویروس کرونا در کانادا و کشورهای دیگر است.

به گفته ی نخست وزیر کانادا، “مدتی” طول خواهد کشید تا به افراد واکسینه نشده اجازه ورود به کانادا داده شود.

منظور از افراد واکسینه شده چیست؟

در حال حاضر، کشور کانادا تنها افرادی را به عنوان افراد واکسینه شده به رسمیت می شناسد که دوز کامل یکی از واکسن های مورد تایید سازمان بهداشت کانادا را دریافت کرده باشند. این واکسن ها شامل آسترازنکا، فایزر، مدرنا و جانسن می شوند.

علاوه بر آن، لازم است که پیش از عبور از مرزهای کانادا، دو هفته از تاریخ آخرین تزریق واکسن گذشته باشد. در غیر این صورت به ممکن است به کشور خود برگردانده شوید و یا قرنطینه شوید.

آیا به قرنطینه نیاز است؟

بستگی دارد. تمامی افرادی که به کانادا سفر می کنند همچنان ملزم به ارائه یه برنامه قرنطینه 14 روزه هستند که بنا به تشخیص آفیسر ممکن است نیاز به اجرای آن باشد. تصمیم نهایی در رابطه با قرنطینه شدن یا نشدن افراد به آفیسر مرز کانادا بستگی خواهد داشت.

از تاریخ 5 جولای، افرادی که واکسن خود را کامل دریافت کرده و شامل محدودیت های سفر نمی شوند نیازی به قرنطینه ندارند. این افراد شامل شهروندان کانادایی، اعضای خانواده، کارکنان و دانشجویان بین المللی می شود. مشروط بر اینکه تست کرونای آنها در مرز منفی باشد، این افراد نیازی به انجام تست روز هشتم نیز نخواهند شد.

این قوانین از 9 آگوست تغییر خواهد کرد. مسافرینی که واکسن خود را کامل دریافت کرده اند دیگر نیازی به انجام تست کرونا در مرز نخواهد داشت و قانون قرنطینه اجباری هتل دیگر اعمال نخواهد شد.

آیا سفر به کانادا نیازمند واکسن کووید 19 است؟

بستگی به دلیل سفر و معافیت یا عدم معافیت شما از محدودیت های سفر به کانادا خواهد داشت.اگر سفر شما ضرورت داشته باشد و از نظر دولت کانادا کامل واکسینه نشده باشید، باید مراحل قرنطینه را طی کنید و تست کرونا انجام دهید. در صورتی که هدف شما از سفر به کانادا غیر ضروری تلقی شود، مانند گردشگری، در حال حاضر نیاز به واکسیناسیون کامل است.

اگر تنها یک دوز از واکسن را دریافت کرده باشم، یا واکسنی را دریافت کرده باشم که در کانادا مورد تایید نیست چه؟

در حال حاضر به عناون فرد واکسینه نشده تلقی خواهید شد و ملزم به انجام تمامی مراحل قرنطینه و تست کرونا خواهید بود.

چه مدرکی برای اثبات واکسیناسیون باید ارائه داد؟

هر مدرکی که سازمان بهداشت و سلامت کشور شما به عنوان مدرک واکسیناسیون ارائه می دهد کفایت می کند. اگر این مدرک به زبانی غیر از انگلیسی یا فرانسوی باشد، باید یک ترجمه رسمی از آن را در اپلیکیشن ArriveCAN آپلود کنید. اما نیازی به آپلود کردن فایل مدرک اصلی نیست. هم کارت واکسیناسیون و هم ترجمه آن را به همراه داشته باشید.

قبل از رسیدن به مرز کانادا باید مدارک زیر را در این اپلیکیشن آپلود کرده باشید.

جزییات مربوط به دوز اول واکسن مانند تاریخ، کشور و سازنده واکسن

جزییات مربوط به دوز دوم واکسن در صورت نیاز

عکس یا فایل پی دی اف مدارک مربوط به هریک از دوز های واکسن

فرزندان من نمیتوانند واکسن دریافت کنند. آیا نیاز به قرنطینه خواهند داشت؟

در حال حاضر کودکانی که واکسینه نشده باشند نیازمند انجام مراحل قرنطینه و تست کرونا خواهند بود. اما از تاریخ 9 آگوست، کودکانی که والدین آنها به طور کامل واکسینه شده باشند نیازی به قرنطینه نخواهند داشت. اما برای مدت 14 روز نباید در جمعی حضور پیدا کنند.

اگر تست کرونای من بعد از بهبود یافتن از بیماری همچنان مثبت باشد چه باید کرد؟

تست کرونای برخی از افراد که به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته اند، علی رغم ناقل نبودن مثبت می شود. این دسته از افراد باید نتایج تست مولکولی کووید – 19 که بین 14 تا 90 روز قبل از تاریخ پروازشان انجام شده باشند ارائه دهند. از 9 آگوست، تست مثبتی که 180 روز از آن گذشته باشد مورد تایید خواهد بود.