کدام استان ها وضعیت قبلی خود را در 2021 باز خواهند یافت؟

flag of Canada

بر اساس گزارشات سالانه IRCC ، 92 درصد مهاجرینی که از طریق اکسپرس انتری به کانادا می آیند در انتاریو، بریتیش کلمبیا و البرتا ساکن میشوند.

معیارهای متعددی وجود دارند که نشان میدهند استان انتاریو وضعیت قبلی خود را در جذب مهاجر و شهروند دائم باز خواهد یافت. علاوه بر افرادی که از طریق اکسپرس انتری و برنامه مهاجرتی استانی اقامت موقت خود را به دا تبدیل میکنند، این استان بیشترین مهاجر از طریق اسپانسرشیپ اعضای خانواده را دارد که این افراد شامل محدودیت های سفر مربوط به کرونا نمیشوند. بریتیش کلمبیا نیز به دلایلی مشابه با انتاریو پیش بینی میشود که روند رو به رشدی داشته باشد.

استان البرتا به منظور بهبود وضعیت اقتصادی خود تصمیم بر کم کردن میزان مهاجرین استانی دارد.

از آنجایی که ساسکاچوان، منیتوبا و استان های اتلانتیک بیشتر از استان های ذکر شده متکی بر برنامه های مهاجرتی استانی خود هستند، با توجه به محدودیت های کنونی شانس کمتری برای جذب مهاجر جدید خواهند داشت. چالش های مربوط به برنامه های استانی برای استانهای انتاریو، بریتیش کلمبیا و البرتا نیز وجود دارند اما این کمبود مهاجر را از طریق اکسپرس انتری خود جبران میکنند. با این حال، زیاد بودن تعداد دانشجویان بین المللی شانس این استانها را برای بازگشت به وضعیت قبلی خود افزایش میدهد.