فارغ از ملیت و محل سکونت، کمتر کسی را می توان در این کره خاکی یافت که علاقه ای به سفر به کشور زیبای کانادا نداشته باشد. سرزمینی که  طبیعت مسحور کننده آن شهره خاص و عام است و سازه های کم نظیرش هر بینندهای را به تحسین وا می دارد. در این میان کم شمار نیستند آنهایی که رویایی مهاجرت به این کشور پهناور را در سر می پرورانند.

 

دولت فدرال، و در برخی موارد با همکاری مسئولین استانی،  برنامه های گوناگونی را تدوین نموده  تا برای  اشخاصی که قصد آمدن به کانادا  را دارند این امکان را فراهم آورد. علی رغم تعدد  بسیار زیاد روشهای مهاجرتی،   می‌توان آنها را به دو دسته تقسیم کرد:  برنامه های اقامت موقت و برنامه های اقامت دائم.

 

برنامه های اقامت موقت

همانگونه که از اسمشان  مشخص است، برنامه های اقامت موقت مختص افرادی است  که  قصد مهاجرت دائم به کانادا را ندارند و یا حداقل در حال حاضر چنین هدفی را دنبال نمی کنند. دانش آموزان و دانشجویانی که برای ادامه تحصیل به این کشور پا میگذارند (ویزای تحصیلی(4)،  افرادی که برای کار به کانادا می آیند ( ویزای کاری یا همان ورک پرمیت  با گرفتن (3)LMIA ،  اشخاصی که فقط قصد بازدید از کانادا را به عنوان یک توریست دارند( ویزای ویزیتوری یا همان (2)ویزای توریستی ،  آنهایی که برای  تجدید دیدار با اعضای خانواده شان به اینجا می آیند ( ویزای ویزیتوری یا (2)سوپر ویزا) و یا آنهایی که قصد آشنایی با بازار کانادا (بیزنس ویزیتور) را دارند در این دسته جای می گیرند.

 

برنامه های اقامت دائم

برنامه های اقامت دائم  که امکان سکونت، کار، تحصیل، و غیره  را  در کانادا به صورت مادام العمر برای افراد واجد شرایط فراهم می آورند  دارای ۳ ستون  اصلی می باشند.  ستون اول که در انگلیسی Family reunification نامیده می شود به سیتیزن ها و شهروندان دائم این امکان را می دهد که  به برخی از اعضای خانواده خود  در کسب شهروندی  کانادا از طریق اسپانسرشیپ والدین، اسپانسرشی همسر و غیره کمک کنند.

ستون دوم که مهاجرت اقتصادی نامیده می شود مهمترین بخش اقامت دائم کاناداست.  از  برنامه هایی که در این گروه  قرار می گیرند می توان به اکسپرس انتری و زیر شاخه های آن (نیروی کار متخصص فدرال که بسیاری به آن فدرال اسکیل ورکر می گویند، پیشه وران فدرال ، تجربه کار کانادایی)،  برنامه های مهاجرتی استانی یا همان پی ان پی،  ویزای استارتاپ، افراد خویش فرما یا همان سلف ایمپلوید، برنامه مهاجرتی آتلانتیک، برنامه مهاجرتی نواحی شمالی و روستایی (رورال)،  نیروی کار متخصص کبک،  پی ای کیو ،  کارآفرینی کبک و سرمایه گذاری کبک اشاره کرد.

ستون سوم  عمدتاً به دلایل بشردوستانه شکل گرفته است.  این گروه شامل دسته ملاحظات انسان‌دوستانه یا همان (اچ اند سی)  و  انواع  متفاوت پناهندگی می باشد.

تلاش مجموعه ما بر این است تا در این وبسایت اطلاعات جامعی در مورد برنامه های مهاجرتی و روشهای اخذ ویزای کانادا در اختیار شما بگذاریم تا  با استفاده از مطالب معتبری که توسط وکلای مهاجرتی رسمی امور مهاجرتی کانادا تهیه شده اند بتوانید با دیدی باز و اطلاعاتی صحیح بهترین تصمیم را برای آینده خود اتخاذ نمایید.