محدودیت های سفر به کانادا تا 21 ماه ژوئن تمدید شدند

travel restriction

کشور کانادا به منظور کاهش شیوع ویروس کرونا محدودیت های سفر که پیش از این هم در حال اجرا بودند را تمدید کرد.

مرزهای کانادا بیش از یک سال پیش برای سفرهای غیرضروری بسته شدند، اما به زودی این محدودیت ها برداشته خواهند شد.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در تاریخ 18 می اعلام کرد که مرزهای جنوبی کشور کانادا با آمریکا، زمانی بازگشایی می شوند که سه چهارم از مردم واکسن کرونا را دریافت کرده باشند. در حال حاضر بیش از 46 درصد از مردم کانادا اولین دوز واکسن خود را تزریق کرده اند.

باز کردن مرزهای کانادا – آمریکا بستگی به تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و درصد واکسیناسیون در هر دو کشور خواهد داشت. به گفته ی خبرگزاری Bloomberg این احتمال وجود دارد که آمریکا و کانادا سیستم جدیدی را مورد استفاده قرار دهند و به افرادی که واکسن دریافت کرده اند بدون نیاز به ارائه تست کووید و یا انجام قرنطینه 14 روزه اجازه سفر بین این دو کشور را بدهد.

چه افرادی می توانند به کانادا سفر کنند؟

محدودیت های سفر تنها شامل سفرهای غیر ضروری می شوند. در حال حاضر شهروندان کانادا، افرادی که اقامت دائم این کشور را دارند و اعضای خانوادشان می توانند به کانادا سفر کنند. علاوه بر آن، برخی از نیروهای کار موقت و دانشجویان بین المللی که در یکی از دانشگاه های دارای طرح آمادگی کووید 19 مشغول به تحصیل هستند شامل محدودیت ها نمی شوند.

شرایط لازم برای سفر

مسافرینی که قصد سفر به کانادا را داشته باشند باید حداکثر 72 ساعت قبل از ورود به این کشور تست کووید انجام داده باشند و نتایج آن را به همراه داشته باشند. علاه بر آن، در بدو ورود به فرودگاه موظف به انجام تست دیگری نیز هستند. مسافرین می بایست باید در یکی از هتل های مورد تایید دولت، برای مدت 3 روز قرنطینه شده تا جواب تست آنها مشخص شود.

هر فردی که قصد سفر به کانادا را داشته باشد باید برای 14 روز قرنطینه شوند. 3 روز قرنطینه در هتل بخشی از این دو هفته به شمار می روند.