شرایط برنامه های جدید مهاجرت به کانادا

immigrate to Canada

از ششم ماه می، سازمان مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا، درهای جدیدی به روی 90,000 نیروی کار و دانشجوی بین المللی با اقامت موقت، می‌گشاید. همچنین سه برنامه مهاجرتی برای افراد فرانسوی زبان در نظر گرفته شده است که تعداد نامحدودی متقاضی می‌پذیرد.

این برنامه های جدید شامل شهروندان موقتی می‌شود که قصد دارند به صورت دائمی به یکی از استانهای کانادا به جز کبک مهاجرت کنند؛ چرا که این برنامه ها توسط دولت فدرال کانادا معرفی شده اند و دولت فدرال قدرت اعمال سیاست های مهاجرتی در کبک را ندارد.

شرکت در این برنامه ها تنها برای مدت زمان محدودی امکان پذیر خواهد بود. متقاضیان تا 5 نوامبر یا تا زمانی که سقف پذیرش متقاضی پر شود می توانند در این برنامه ها شرکت کنند. 40 شغل از مشاغل مربوط به سلامت و مراقبت های پزشکی، و 95 شغل از سایر مشاغل ضروری در صنایع مختلف من جمله ساخت و ساز، کشاورزی و فروش شامل این برنامه خواهند شد.

صرف نظر از اینکه اعضای خانواده فرد متقاضی در کانادا حضور دارند یا خیر، متقاضیان میتوانند آنها را در درخواست خود شامل کنند. اما تمامی افرادی که نامشان در این لیست ذکر می‌شود باید شرایط عمومی ورود به کانادا را داشته باشند. (شرایط پزشکی و عدم سوء پیشینه.)

شرایط لازم برای فارغ التحصیلان بین المللی

کانادا 40,000 فارغ‌التحصیل بین المللی را به عنوان شهروند دائم پذیرش خواهد کرد.

برای واجد شرایط بودن متقاضی می بایست پس از ژانویه 2017 و پیش از ثبت درخواست، از یکی از مراکز آموزش عالی جزو DLI فارغ التحصیل شده باشد. علاوه بر آن لازم است که در زمان ثبت درخواست در کانادا مشغول به کار باشید. مشاغل خویش فرما در این دسته بندی قرار نمی‌گیرند.

میتوانید تحصیلات خود را در یکی از مراکز آموزش عالی عضو DLI در کبک به تکمیل رسانده باشید، اما باید قصد زندگی در یک استان دیگر را داشته باشید.

به طور کلی، مدت زمان دوره آموزشی گذرانده شده نباید کمتر از 8 ماه بوده باشد. در خصوص رشته های فنی DVS یا AVS، طول مدت هر کدام از مقاطع باید حداقل 900 ساعت و در مجموع حداقل 1,800 ساعت باشد.

کسب حداقل نمره CLB 5 در زبان انگلیسی یا فرانسوی در تمامی مهارت ها الزامیست.

نیروی کار ضروری در بخش درمان

امسال، سازمان مهاجرت کانادا 20,000 شهروند دائم جدید از طریق این برنامه مهاجرتی موقت می پذیرد. در خیلی از برنامه های مهاجرت اقتصادی داشتن تجربه کار تخصصی برای واجد شرایط بودن الزامیست. اما در خصوص این برنامه، چنین نخواهد بود. تنها لازم است که در یکی از مشاغل واجد شرایط یک سال سابقه کار کانادایی داشته باشید.

40 شغل واجد شرایط برای این برنامه وجود دارد که پرستاران، پزشکان و داروسازان را شامل می‌شود. به علاوه، تعدادی شغل در حوزه مددکاری اجتماعی در این دسته بندی می گنجند. دامپزشکی و تکنسین دامپزشکی جزو مشاغل واجد شرایط نخواهند بود.

برای شرکت در این برنامه، لازم است که طی سه سال گذشته حداقل یک سال سابقه کار تمام وقت در یکی از مشاغل واجد شرایط کسب کرده باشید. طبق معیارهای دولتی، می توانید در زمان ثبت درخواست، در هر شغلی مشغول به کار باشید. افراد خویش فرما جزو این دسته بندی نخواهند بود. مگر اینکه یک پزشک دارای مجوز باشید و به صورت مستقل مشغول به کار باشید.

کسب حداقل نمره CLB 4 در زبان انگلیسی یا فرانسوی در تمامی مهارت ها الزامیست.

در نهایت باید قصد زندگی در یکی از استانهای کانادا غیر از کبک را داشته باشید.

نیروهای کار ضروری در سایر مشاغل

30,000 نیروی کار با سابقه در مشاغل ضروری کانادا از طریق این برنامه موقت می توانند به اقامت دائم دست پیدا کنند. 95 شغل واجد شرایط در این برنامه وجود دارد که خرده فروشی، کارگر مزرعه و نیروی کار بخش ساخت و ساز جزو آن هستند.

داشتن حداقل یک سال سابقه کار تمام وقت و واجد شرایط طی سه سال گذشته الزامیست. در زمان ثبت درخواست می بایست مشغول به کار باشید. زمینه کاری شما می‌تواند هرچیزی باشد اما افراد خویش فرما در این دسته قرار نمی‌گیرند.

کسب حداقل نمره CLB 4 در زبان انگلیسی یا فرانسوی در تمامی مهارت ها الزامیست.

هم‌چنین لازم است که قصد زندگی در یکی از استانهای کانادا غیر از کبک را داشته باشید.

فارغ التحصیلان بین المللی فرانسوی زبان

این برنامه جدید مناسب دانشجویان بین المللی فرانسوی زبانیست که اخیرا از یکی از دانشگاه های کانادا فارغ‌التحصیل شده و  در این کشور زندگی می کنند. درصورتی که از یکی از مراکز آموزشی کبک فارغ التحصیل شده باشید، هم‌چنان واجد شرایط شرکت در این برنامه خواهید بود، اما می‌بایست قصد زندگی در استان دیگری را داشته باشید.

برای واجد شرایط بودن، باید در زمان ثبت درخواست خود در کانادا مشغول به کار باشید و از یکی از دانشگاه های جزو DLI پس از ژانویه 2017 و قبل از درخواستتان فارغ‌التحصیل شده باشید.

دوره آموزشی ای که از آن فارغ‌التحصیل شده اید نیز می بایست واجد شرایط لازم باشد. به طور کلی، طول مدت این دوره باید بیشتر از 8 ماه باشد. در خصوص رشته های فنی DVS یا AVS، طول مدت هر کدام از مقاطع باید حداقل 900 ساعت و در مجموع حداقل 1,800 ساعت باشد.

کسب حداقل نمره NCLC 5 در زبان فرانسوی در تمامی مهارت ها الزامیست.

نیروهای کار ضروری فرانسوی زبان در مشاغل درمانی

این برنامه مهاجرتی تعداد نامحدودی نیروی کار در زمینه مشاغل سلامت و درمان که در کانادا ساکن هستند و قصد اقدام برای اخذ اقامت دائم دارند را جذب خواهد کرد.

برای واجد شرایط بودن، باید حداقل یک سال از سه سال گذشته سابقه کار تمام وقت در کانادا داشته باشید. سابقه کار شما باید در زمینه یکی از 40 شغل واجد شرایط در حوزه درمان و کار اجتماعی باشد.

طبق معیارهای دولتی، می توانید در زمان ثبت درخواست، در هر شغلی مشغول به کار باشید. افراد خویش فرما جزو این دسته بندی نخواهند بود. مگر اینکه یک پزشکی دارای مجوز باشید و به صورت مستقل مشغول به کار باشید.

کسب حداقل نمره NCLC 4 در زبان فرانسوی در تمامی مهارت ها الزامیست.

نیروی کار ضروری فرانسوی زبان در سایر مشاغل

تعداد نامحدودی نیروی کار فرانسوی زبان با تجربه کار در زمینه یکی از 95 شغل واجد شرایط می توانند از طریق این برنامه به اقامت دائم دست یابند. متقاضیان باید قصد زندگی در استانی غیر از کبک را داشته باشند.

برای شرکت در این برنامه باید یک سال قبل از ثبت درخواست به صورت تمام وقت به کار مشغول بوده باشید و در زمان ثبت درخواست نیز می بایست دارای یک شغل باشید. کار شما می تواند در هر زمینه ای باشد اما افراد خویش فرما جزو این دسته قرار نمیگیرند.

کسب حداقل نمره CLB 4 در زبان انگلیسی یا فرانسوی در تمامی مهارت ها الزامیست.