سفر دارندگان تاییدیه اقامت دائم به کانادا در کرونا

مهاجرت به کانادا

تمامی افراد دارای COPR یا تاییدیه اقامت دائم، اکنون می توانند پروسه مهاجرت خود را تکمیل کنند و به کانادا مهاجرت کنند.

پس از 15 ماه، مرزهای کانادا به روی افراد دارای تاییدیه اقامت دائم باز شده اند. پیش از این، افرادی که بعد از تاریخ 18 مارچ تاییدیه اقامت خود را دریافت کرده بودند از محدودیت های سفر به کانادا مستثنی نبودند و تنها در صورتی می توانستند مهاجرت خود را تکمیل کنند که شامل یکی از بندهای معافیت از محدودیت سفر به کانادا باشند. این بدان معنا بود که این افراد با اینکه تمامی مراحل مهاجرت خود را به پایان رسانده بودند نمی توانستند به صورت رسمی شهروند دائم کانادا شوند.

از این پس، افرادی که مدارک آنها منقضی نشده باشند، شامل محدودیت های سفر نمی شوند. به گفته مقامات کانادایی حدود 23000 فرد دارای COPR وجود دارند که خارج از کانادا زندگی می کنند. رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی برای دارندگان اقامت دائم درست مانند سایر افرادی که به کانادا سفر می کنند الزامیست و افراد دارای COPR که هر دو دوز واکسن خود را دریافت کرده اند نیازی به قرنطینه نخواهند داشت.

با COPR منقضی شده سفر نکنید.

دولت کانادا اعلام کرده است که افرادی که که COPR آنها منقضی شده است تا زمان صدور مجدد آن نمی بایست اقدام به سفر به کانادا کنند.

تاییدیه اقامت دائم تنها یک سال اعتبار دارد و به مواردی همچون معاینات پزشکی و پاسپورت متقاضی وابسته است. تعداد بسیاری از افراد پس از شیوع ویروس کرونا موفق به سفر به کانادا نشدند و این مساله باعث منقضی شدن COPR آنها شده است. این دسته از افراد نیازی به انجام مجدد روند اخذ تاییدیه نخواهند داشت. اما پیش از سفر به کانادا، لازم است که سازمان مهاجرت، اقامت و شهروندی یک COPR جدید برای آنها صادر کند.