برنامه‌ های مهاجرتی جدید برای فارغ‌التحصیلان، نیروهای کار و فرانسوی زبانها

مهاجرت به کانادا

کانادا 6 برنامه مهاجرتی جدید برای فارغ‌التحصیلان بین المللی، نیروهای کار ضروری و فرانسوی زبان ها دارد.

سازمان مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا، از ماه می، 6 راه جدید برای رسیدن به اقامت دائم به 90,000 دانشجوی بین المللی،  و نیروی کار ضروری و هم چنین تعداد نامحدودی متقاضی فرانسوی زبان ارائه خواهد داد.

وزیر مهاجرت کانادا، Marco Mendicino، برنامه های مهاجرتی جدید را در 14 آپریل معرفی کرد. سه عدد از آنها، راه رسیدن به اقامت دائم را برای 90,000 مهاجر جدید هموارتر می‌سازند و سه برنامه دیگر که مربوط به مهاجرین فرانسوی زبان است، محدودیت تعداد نخواهند داشت. نیروهای کار موقتی که در بیمارستان ها و آسایشگاه ها و همچنین در زمینه سایر بخش های ضروری به کار مشغول هستند، به علاوه دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل از یکی از مراکز آموزشی کانادا می‌توانند در این برنامه ها شرکت کنند.

از تاریخ 6 می، سازمان مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا شروع به پذیرش متقاضی از طریق سه روش زیر خواهد کرد:

  • 20,000 درخواست برای نیروهای کار موقت در مشاغل مربوط به سلامت
  • 30,000 درخواست برای نیروهای کار مشاغل ضروری
  • 40,000 درخواست برای دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل از یکی از دانشگاه های کانادا

ثبت درخواست برای شرکت در این سه برنامه تا 5 نوامبر 2021 یا تا زمان تکمیل ظرفیت امکان پذیر خواهد بود. موارد ذکر شده شامل نیروهای کار در 40 شغل مربوط به سلامت و پزشکی و هم چنین 95 شغل ضروری در رشته های مختلف خواهد بود.

برای واجد شرایط بودن، متقاضی باید حداقل یک سال سابقه کار کانادایی در یکی از مشاغل ذکر شده باشد. دانشجویان بین المللی نیز باید طی 4 سال گذشته (حداکثر ژانویه 2017) از یکی از مراکز آموزش عالی کانادا فارغ التحصیل شده باشند.

دانشجویان و کارکنان باید به یکی از دو زبان رسمی کانادا مسلط باشند؛ شرایط عمومی پذیرش را داشته باشند؛ در زمان ثبت درخواست در کانادا حضور داشته و مشغول به کار باشند یا مجوز کار داشته باشند. هم چنین باید در یکی از استانهای کانادا به جز کبک اسکان داشته باشند.

وزیر مهاجرت کانادا اعلام کرد: “این سیاست های جدید به افرادی که اقامت موقت کانادا را دارند کمک می کند که آینده خود را در کانادا برنامه ریزی کنند و در بهبود وضعیت اقتصادی کانادا نقشی کلیدی داشته باشند و کمک کنند بهتر از قبل آن را بسازند. پیامی که ما برای آنها داریم ساده است: شاید مجوز اقامت شما موقت باشد، اما دستاورد های شما همیشگی هستند و ما می خواهیم شما در این کشور بمانید.”