اقدام کبک برای جذب مهاجرین بیشتر

quebec

به گفته دولت کبک، این مبلغ صرف توسعه مهاجرت منطقه ای، شناسایی مهارت های مهاجرین و کمک به جذب و حفظ دانشجویان بین المللی خواهد شد.

به منظور بهبود و بازسازی وضعیت اقتصادی، دولت کبک بودجه مربوط به مهاجرت خود را به طرز قابل توجهی افزایش داده است.

Eric Girard وزیر اقتصاد کبک در 25 ماه مارچ بودجه استانی سال 2022 -2021 خود را مشخص کرد. طبق بودجه‌بندی جدید، در طول سه سال آینده 246 میلیون به بودجه وزارت مهاجرت کبک اضافه خواهد شد تا بر اساس نیاز های بازار کار، به ارزیابی و شناسایی تخصص‌های مهاجرین و تشویق مهاجرت به منطقه پرداخته شود.

با این بودجه بندی، دولت می تواند میزان حمایت خود را از مهاجرین تازه واردی که نیاز به گذراندن دوره های آموزش زبان فرانسه دارند بیشتر کند و هم چنین دانشجویان بین المللی بیشتری را به تحصیل در این منطقه ترغیب کند.

به گفته ی Nadine Girault، وزیر مهاجرت کبک، بودجه ارائه شده توسط دولت کبک نمایانگر اهمیت و اولویت داشتن مهاجرت برای دولت است. جذب و هم‌گام سازی مهاجرین با جوامع محلی، می‌تواند به کسب و کار های مختلف کمک کند که از نیروهای کار صلاحیت دار بهره برده و کمبود نیرو در برخی از بخش‌ها را جبران کنند.

 

سرعت بخشیدن به شناسایی مهارت های نیروهای کار خارجی

دولت قصد دارد با همکاری چند سازمان و وزارت طرحی را عملی کند که به بهبود عملکرد و سرعت شناخت مهارت های اتباع خارجی بپردازد. از این طریق، مهاجرین می‌توانند به شغلی هم‌راستا با مهارت های خود مشغول شده و هرچه سریع تر با بازار کار کبک وفق یابند.

از مجموع این بودجه، 130 میلیون در دو سال برای این کار صرف خواهد شد:

  • شناسایی مشاغل و حوزه های کاری مورد نیاز و اولویت دار در بازار کار؛
  • افزایش دوره های آموزشی و کارآموزی موجود برای نیروهای کار موقت در زمینه مشاغل تخصصی؛
  • حمایت مالی از مهاجرین در این مسیر من جمله معافیت از پرداخت هزینه های تحصیل برای افرادی که در کشورهای خارجی آموزش دیده اند و برای همگام شدن با شرایط کار در کبک نیاز به گذراندن آموزشات به روز تری دارند؛
  • حمایت و کمک به اصناف کاری مختلف برای سرعت بخشیدن به روند شناسایی مهارت ها و تخصص ها.

 

اقدامات اولیه لازم برای مهاجرت منطقه ای

از آنجایی که بیشتر مهاجرین علاقه به ساکن شدن در شهرهای بزرگ تر دارند، سیاست های مهاجرتی اخیر کبک و استانهای دیگر کانادا، تشویق افراد به انتخاب و زندگی کردن در سایر مناطق است. دولت کبک 57 میلیون دلار را به این بخش اختصاص خواهد داد و سعی بر این است که در مناطقی که بیش از سایرین با مشکل کمبود نیری کار مواجه هستند و نیازمند تلاش بیشتر برای یکپارچه سازی مهاجرین هستند، مقدمات لازم برای جذب مهاجر ایجاد شود.

 

فرانسوی سازی مهاجرین و حفظ دانشجویان بین المللی

هزینه ای که در طول دو سال اینده به این بخش اختصاص خواهد یافت 50 میلیون دلار خواهد بود. هدف از این بخش، افزایش منابع اموزشی و افزایش کمک مالی و حمایت از مهاجرانیست که کلاسهای زبان فرانسه شرکت می کنند.

در نهایت دولت متوجه احمیت حمایت از دانشجویان بین المللی که نقشی اساسی در رشد اقتصادی استان دارند شده است. به همین علت بیش از 9 میلیون دلار قرار است برای جذب و حفظ دانشجویان بین المللی هزینه شود.

کبک سعی دارد که از طریق برنامه های مهاجرت اقتصادی خود بین 27500 تا 29300 مهاجر جدید جذب کند. علاوه بر آن انتظار می رود که 10200 شهروند دائم از طریق اسپانسرشیپ اعضای خانواده پناهندگی و سایر برنامه های مهاجرتی به این استان اضافه شوند.